Popularnost sportista, klubova, takmičenja, ali i stadiona, te njihova medijska zastupljenost, odavno su alat kojim sportske organizacije ostvaruju dodatnu dobit.

Konkretno, “iznajmljivanjem” svog imena, vrhunski svjetski sport već decenijama otvara nove kanale finansiranja koji su i neophodni za najviše rezultate.

Bilo da se radi o stadionu koji posudi ime poput “Allianz Arene” ili cijele lige kao “Barclays Premiership”, ovakvi vidovi finansiranja već decenijama jak su temelj u budžetima najvećih europskih fudbalskih klubova.

Da u Bosni i Hercegovini trenutno malo kaskamo po tom pitanju najbolje govori situacija u regionu.

Konkretno, svoje nazive su “brandirale” sve lige regiona osim Bosne i Hercegovine i Sjeverne Makedonije. Najčešće su ugovori pravljeni sa organizatorima igara na sreću, telekom i internet providerima, te bankama.

Istina, Premijer liga BiH je ranije bila brandirana sa telekom operaterima, Meridian Bet je prva kompanija koja je brandirala jedan klub iz domaćeg fudbalskog i košarkaškog prvenstva, ali takvi potezi još su rijetki u našem sportu.

Situacija u regionu, te ligama petice, je danas sljedeća:

Srbija – Mozzart SuperLiga (Mozzart kladionica)

Hrvatska – SuperSport HNL (SuperSport kladionica)

Slovenija – PrvaLiga Telemach (Telemach kablovska televizija i internet)

Crna Gora – Meridian 1. CFL (Meridian kladionica)

Sj. Makedonija – 1. makedonska liga (bez sponzora)

Albanija – Abissnet Superiore (Abissnet internet provajder)

Kosovo – Albimall Superliga (Albi Mall trgovački centar)

Grčka – Stoiximan Super Liga (Stoiximan kladionica)

Bugarska – Efbet Parva liga (Efbet kaldionica)

Rumunija – Liga 1 (bez sponzora)

Mađarska – OTP Bank Liga (OTP Bank banka)

Kada je riječ o najvećim ligama Europe, situacija je sljedeća. Talijanska Serie A je brandirana sa telekom operaterom “TIM”, francuska La Ligue sličan model dogovorila sa “Uber Eats” kompanijom koja se bavi dostavom hrane, dok su Španci La Ligu vezali uz marku proizvođača igrica “EA SPORTS”.