David Mrkonjić je direktor za partnerstva u Sofascore timu, jedne od aplikacija koja danas na svijetu okuplja najveći broj ljubitelja sporta koji tu prate rezultate, ali i detaljne statistike igrača. Posebno su zanimljive Sofascore ocjene kojima se mjeri učinak nogometaša, koje sami nogometaši često kritikuju.

Nakon što je Reprezentacija.ba postao partner Sofascore, Mrkonjić danas govori za naš portal, o svemu što može zanimati navijače, ali i profesionalce koji svakodnevno prate i čitaju Sofascore i Reprezentacija.ba.

Davide, neizmjerno nam je zadovoljstvo imati vas kao sagovornika. Sofascore je izuetno popularna aplikacija u Bosni i Hercegovini, ali i kod naših ljudi u dijaspori. Mnogi i ne znaju da je Sofascore proizvod iz našeg susjedstva, iz Hrvatske? Kako je nastala aplikacija, koliko je danas ljudi koristi?

“Neizmjerno mi je drago mi je što govorim za Reprezentacija.ba portal. Divim se vašem radu i želim vam mnogo uspjeha u daljem radu. Ono što je istina da je Sofascore u zadnje vrijeme izrazito popularna aplikacija. To se odnosi i na Bosnu i Hercegovinu, ali i cijeli svijet.

Da, Sofascore je hrvatski proizvod i nastao je u Hrvatskoj od strane Zlatka Hrkaća i Ivana Bešlića. Oni su prijatelji od ranog djetinstva pa sve do fakutleta. Sofascore ima zanimljivu priču jer su Hrkać i Bešlić kupili prvu livescore bazu podataka za svoj mali podforum, što se do danas pretvorilo u Sofascore kakav poznajemo.

Nogometna publika u regionu je vrlo zahtjevna i iskusna, tako da nam je kompliment da je Sofascore popularna tu. Sofascore danas koristi 23 miliona korisnika i prisutna je u cijelome svijetu. Pokrivamo 11,000 turnira u 20 sportova i u preko 30 jezika. Kada već govorimo o BiH, treba spomenuti da smo nedavno otvorili ured u Mostaru.”

Sofascore postala je referentna i u analizi nastupa nogometaša? Bilježlite svu statistiku, ali ono što je najzanimljivije su ocjene igrača. Kako uopšte nastaju te ocjene, igrači se nekada bune?

“Sofascore je postala referentna. Mi kao tim radimo da Sofascore postaje “Benhcmark” u svijetu za ocjenjivanje igrača. Ono što je Transfermarkt za vrijednosti igrača, to mi želimo postati za ocjene igrača. Puno se govori o našim ocjenama. Želim napomenuti da su to STATISTIČKE ocjene. Dakle, one se zasnivaju na podacima koje su igrači ostvarili na terenu, bez nekog dodatnog osobnog dojma. Ocjene igrača čini 130 različitih manjih i većih statistika. Na kraju dobijemo broj koji je tri minimalno i 10 maksimalno. Sve se to događa u toku utakmice.

One nastaju tako što se stotine podataka u našem posebnom algoritmu objedini u jednu ocjenu. Do sada smo ocijenili preko 1.5 igrača u preko 50.000 mečeva. Posebno smo ponosi na naše podatke kao što su „Attack momentum“, „Attribute Overview“, „Sofascore heatmap, shotmap“ i druge. 

Naravno, igrači nekada misle da su zaslužili bolju ocjenu. Čak nam se nezadovoljno javljala Neymarova sestra Rafaella. Možda upravo zbog toga što smo preko Sofascore primjetili da je Neymar često povrijeđen upravo kada je njegovoj sestri rođendan.”

Foto: Sofascore

Direktno pitanje – zašto nema duboke statistike i ocjena igrača Premijer lige BiH na Sofascoreu?

“Moram reći da nam je žao što Premijer liga Bosne i Hercegovine nije prisutna na Sofascore kroz kako kažete „duboku statistiku“, ali i ocjene igrača. Razlog je vrlo jednostavan. Premijer liga BiH nije dio Opta sistema, sistema koji stvara podatke u elektronskom obliku za veliku većinu liga na svijetu. Dogovor sa Opta sistemom morao bi napraviti Nogometni savez BiH.

Najveći problem je manjak interesa. Kada bi mogli dobiti to da nam NS BiH sa potencijalnim sponzorima prikupi cifra prihvatljiva za bh. tržište godišnje i plati se provajderu koji to za nas nabavlja, svi klubovi u BiH bi imali koristi od toga. Sofascore bi tada imala ocjene igrača PL BiH, a to bi donijelo popularizaciju lige, igrača i vrijednosti istih. To bi bio samo dodatni benefit i BiH bi se našla u eliti od 30-ak liga koje detaljno prate svoje igrače.

Mogu posvjedočiti koliko je ovo doprinijelo popularizaciji HNL-a. Također, mi sarađujemo sa stotinjak medija u svijetu. Pričamo o Sofascore. Neki od tih medija su Gazzetta dello Sport, Daily Mail, AS, ESPN, Mundo Deportivo i drugi. Mi njima plasiramo podatke i grafike koje naš tim interno kreira bazirano na našim ocjenama. I sada ako imamo ligu BiH i neki igrač odskače, pa neko će se možda zainteresovati za njega. Mi ćemo to poslati Gazzetti, oni kada to objave kreirat će se javno mnijenje i možda se na taj način “skuha” neki transfer. Smatram da je to važno i da bi sponzori uz FS BiH trebali to napraviti za Premijer ligu BiH. Naglašavam da smo tu da razgovaramo sa bh. savezom.”

To i ne izgleda preskupo za Nogometni savez Bosne i Hercegovine s obzirom na korist koju donosi? Kako je to riješeno u Hrvatskoj ili Srbiji?

“Ma ne to nije skupo, posebno zato što donosi ogromnu korist svim igračima i samoj ligi. Cijena pretpostavljam da nije problem, nego vjerovatno to nije došlo na red da se realizira. U Hrvatskoj i Srbiji dio su pokrili sponzori kao što su kladionice. Pričamo o ukupnom iznosu od nekoliko desetina tisuća eura. To za saveze nije puno.”

Vaši algoritmi su uistinu kvalitetni, nedavno ste upravo vi lično gostujući na RTL-u gotovo tačno predvidjeli utakmicu Hrvatska – Brazil?

“Ivan Perišić, Sosa su ključ po lijevoj strani jer Brazil je tim koji iznenađujuće, drugi su najgori, 30 od 32 po osvojenim zračnim duelima, a jako su loši u konverziji gola, puno pucaju, ako smanjimo količinu šuteva, malo će zabiti. Ljudi misle da su brutalni dribleri, ali Brazil je 23. repka na prvenstvu po količini uspješnih driblova, ljudi bi se začudili, ali statistika govori”,“ poručili ste tada.

“Pa ono što smo predvidjeli se i obistinilo na terenu. Tako da možemo reći da su naši algoritmi dobri i mjerodavni u nogometnoj analizi, koliko je to objektivno očekivano od naše aplikacije. I koliko neko zna iskoristiti te podatke.

Na osnovu analize i algoritama Sofascore predvidio sam na TV gostovanju, na RTL-u, na koji način Hrvatska ima najviše šanse da izbaci Brazil, i to smo upravo vidjeli na terenu. To samo pokazuje tačnost Sofascore algoritma i koliko statistika može biti od pomoći u određenim situacijama.”

Bilo je jasno da ne možemo proći igrajući neku lijepu igru, te da imamo više šanse što utakmica bude duže bila neizvjesna. Tako je i bilo na kraju.”

Foto: Reprezentacija.ab

Partner Sofascore je i Luka Modrić, kakvo je iskustvo saradnje sa njim? Nogometaši u BiH se još ne odlučuju investirati u IT sportske projekte, još uvijek su najčešće vlasnici slastičarni, nargila barova, restorana, kao što su nekada nakon karijere otvarali ćevabdžinice. Vaš komentar?

“Sretni smo da je Luka Modrić kao svjetski dokazani kvalitet partner Sofascore. Priča Modrića i Sofascore je u temelju možda i slična – krenuli su iz naše sredine, a došli do svjetskih vrhova. 

Modrić je naš brand ambasador i sjajno se nadoupunjujemo. Modrić pravi svoju magiju na terenu, a Sofascore to sve prati i bilježi, od najmanjih detalja pa do konačnog rezultata. Ali Luka je tek prva legenda koju smo doveli u naš tim, biće ih još.

Mi smo krenuli kao jedna mala tvrtka i došli smo do trenutno 25 miliona aktivnih korisnika mjesečno. Očekujemo da ćemo do kraja 2023. godine doći do 30 miliona. Jedan od naših osnivača je rekao da je upornost najbitnija i da ništa ne dolazi preko noći.

Što se tiče bh. nogometaša, pretpostavljam da je razlog njihovog konzervativnijeg investiranja jedino to što još nisu uvidjeli prednosti IT biznisa koji se bave sportom.”

Nedavno smo objavili saradnju Sofascore i Reprezentacija.ba? Šta to znači za naš milionski auditorij, zanimljive informacije i podaci pretpostavljamo?

“Drago nam je da će surađivati Sofascore i Reprezentacija.ba, kao jedan renomiran i popularan prvenstveno nogometni medij koji prati tako veliki broj ljudi. Sofascore već surađuje sa nekim od najvećih svjetskih medija, kako rekoh već neki od tih medija su Gazzetta dello Sport, Daily Mail, AS, ESPN, Mundo Deportivo i drugi. Sada će i publika Reprezentacija.ba imati pristup svim zanimljivim podacima koje mogu zanimati i onu najzahtjevniju nogometnu publiku.”

(Reprezentacija.ba)